Blomsterstevnet nærmer seg med stormskritt!

Postet av Styret LKRK den 9. Jun 2022

Allerede neste helg, den 18. og 19. juni arrangeres årets Blomsterstevne i henholdsvis dressur og sprang ved LKRKs flotte anlegg! Vi har gledelig mange påmeldte så langt i dressuren, så mange at påmeldingen til dressur snart må stenges... Søndagen under sprangstevnet er det fremdeles en del ledige plasser.

Men med stevner kommer også tiden for en real dugnadsinnstats dersom vi skal få gjennomført stevnene. Mannskapslister er nå lagt ut på klubbens lukkede Facebook side (er du ikke medlem her, søk på Facebook etter "Lommedalen Kjøre- og rideklubb - lukket" og meld deg inn). 

Alle spørsmål rundt stevnet bes sendt på epost til sport@lkrk.no og ikke på messenger, sms eller telefon pga jobb. 


Vi vil også forsøke denne gangen med å legge link til mannskapslisten her (får du ikke til å legge inn i skjemaet, legg igjen en kommentar under innlegget på LKRKs lukkede Facebookside, så fyller vi inn etterhvert): 

Mannskapsliste

Nederst i mannskapslisten finner du to faner, den ene gir deg mannskapslisten for dressur, den andre for sprang: 

ALLE LKRKs medlemmer som skal starte på stevnene MÅ hjelpe til. Det er selvfølgelig fullt mulig å hjelpe til på sprangstevnet om du selv starter dressur, eller at du faktisk hjelper til begge dager og vice versa. Vi trenger også hjelp til å rigge opp railen på utebanen fredag kveld kl 19.00. 

Torsdag og/eller fredag er det også behov for å vaske over gulvet i kiosken, koste/klargjøre dommerbod med stoler/tepper, samt koste vantet (dette ligger som oppgaver i mannskapslisten). 

Lørdag ettermiddag, umiddelbart etter at dressurstevnet er ferdig, skal sprangbanen bygges.

Søndag ettermiddag, umiddelbart etter at sprangstevnet er ferdig, skal banen ryddes for hinder. 

Her er oversikt over hvilke oppgaver som kreves under stevnene og hva de går ut på:

Utøvende rolle

Oppgaver

Stevneleder (Camilla)

Har hovedansvar for arrangementet og er kontaktperson 

Sekretariat (Camilla + evnt en til)

  • Være stevnets «arrangementskontor» der utøvere og ansvarlige personer kan ta kontakt
  • Håndtere etterpåmeldinger og strykninger underveis i stevnet
  • Skrive ut og klargjøre startlister og dommerprotokoller
  • Registrere resultater (dressur) og kontrollere resultater
  • Sørge for at premier er klare til premieutdeling dersom man ikke har en premieansvarlig
  • Opplæring gis ved behov

Premieansvarlig

  • Samarbeide med sekretariatet for å:
  • Sørge for klargjøring av sløyfer til premieutdeling
  • Sørge for klargjøring av premier til premieutdeling
  • Bistå dommer ved premieutdeling (holde sløyfer/premier for dommer)

Skriver

For dressur:

  • Oppmøte senest 10 minutter før første start i klassen man skal skrive i
  • Sørge for å hente dommerprotokoller i sekretariatet og bringe disse til dommerboden
  • Skrive det som dommer sier av karakterer og kommentarer i dommerprotokollen for hånd (opplæring gis ved behov)

For sprang:

  • Oppmøte i dommerbod for sprang senest 10 minutter før klassen starter
  • Skrive i dommerprotokollen (opplæring gis ved behov), notere ned alle feil og anvendt tid pr ekvipasje

Tidtaker

For sprang:

  • Oppmøte senest 10 minutter før start i klassen i dommerbod
  • Operere tidtakersystemet i dommerboden, alternativt manuelle stoppeklokker
  • Opplyse høyt til dommer og skriver tid anvendt etter endt ritt, slik at dette dokumenteres i dommerprotokoll og registreres i stevnesystem
  • Rollen kan slås sammen med puncher

«Puncher»

For sprang:

  • Oppmøte senest 10 minutter før start i klassen i dommerbod
  • Registrere resultater etter hver ekvipasje inn i resultatlisten i stevnesystemet på PC (opplæring gis ved behov)

Speaker

«Prate i mikrofonen»:

  • Opplyse om viktige beskjeder over høyttaleranlegget
  • Angi hvem som skal inn på banen, hvem som skal holde seg klar, resultater etter hvert som disse kommer inn (opplæring gis ved behov)

Portåpner

  • Slippe ekvipasjene inn/ut av stevnebanen
  • Kan slås sammen med «innpisker»
  • Kan eventuelt slås sammen med «protokollbærer» i dressur

Innpisker

  • Sørge for at rett ekvipasje kommer fra oppvarming og er klar i porten til sin start i rett tid
  • Kan slås sammen med «portåpner»

Protokollbærer

  • Hente protokoll i dommerboden i dressur når ekvipasjen er ferdig og levere denne videre til sekretariatet

Banemannskap

  • Bistå banebygger mellom klassene for endringer av banen/bygge opp til neste klasse
  • Sette opp igjen hinder som rives eller må korrigeres underveis i klassen
  • Rake underlag ved store groper eller større ujevnheter foran/etter hinder
  • Eventuelt stå ved start og mål med flagg for å markere passering av start/mållinje

Kiosk

  • Første vakt i kiosken starter minimum 15 minutter før stevnestart, helst minst 30 minutter før stevnet skal starte. De første som kommer har gjerne med seg kaffetørste foreldre/sjåfører. Sørge for å sette i gang vaffeljern, pølsekoker, kaffetrakter og klargjøre for salg av mat/drikke
  • Sørge for at det til enhver tid er kaffe, vafler, brus, mat osv å få kjøpt i kiosken så lenge stevnet pågår.
  • Sørge for en ren og hygienisk håndtering av mat og drikke
  • Salg av mat og drikke
  • Sørge for at kioskområdet er ryddig og innbydende
  • Siste vakt i kiosken rydder og vasker opp i kiosken og gjør klart til neste stevne, pakker ned mat som skal fryses, samt koster over gulv og vasker av bord og rydder stoler
  • Vi tilstreber ca 2 timers vakter pr person i kiosken.
  • Bør være 2 personer per vakt, hvorav minimum 1 voksen/over 16 år i kiosken gjennom hele dagen

Parkeringsvakt

  • Sørger for orden på parkeringen slik at flest mulig får plass
  • Henviser biler uten hestetransport til «publikumsparkering»
  • Tar en runde innimellom med trillebår og greip og tar opp evenuelt møkk (utøverne er oppfordret til å ta med eget utstyr og plukke opp etter seg)

Tekniker

  • Klargjøre høyttaleranlegg og annen teknisk rigging i forbindelse med stevne

Bygge rail

  • Dressurrailen (det lave hvite gjerdet som benyttes i dressur) skal settes opp kvelden før dressurstevne

Bygge bane

  • Bygging av bane til sprangstevne gjøres kvelden før

Kake/vaffelrøre/smøring av baguetter

  • Denne oppgaven kommer i TILLEGG til annen oppgave under stevnet!
  • Det trengs bakst til salg i kiosken, som for eksempel;
    1. Sjokoladekake (gjerne langpanne)
    2. Brownies (gjerne langpanne)
    3. Muffins
    4. Boller
    5. Gulrotkake (gjerne langpanne)
    6. Annen langpannekake?
    7. Vaffelrøre
    8. Ferdig smurte baguetter med ost/skinke (eller annet populært pålegg)
    9. Glutenfri bakst

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.